torsdag 11 december 2008

tjuvstart!

Har precis ätit julens första sillmacka och det var fantastiskt gott. Yammi!!!
Förra lördagen var det personalfest och jag kan bara säga en sak, "vilket supergäng" i båda bemärkelserna. Väldigt trevliga arbetskamrater har jag förunnats. Underbart!!!
I Söndags var det en snabbt avklarad hangover som avhjälptes med en extra timmes sömn på eftermiddagen, efter det var det dags för adventsfika. Mysigt!!!
Några av de ädlaste vänner kom på celebert besök och provsmakade de hembakta lussebullarna, drack glögg med tillhörande attiraljer. (De ädlaste vänner bör ej misstolkas utan passade mig bäst att skriva) Vi fick knappt plats runt bordet så nästa gång kör vi andra ansikten därikring får vi hoppas.
Dagen till ära har det härhemma rullats köttbullar till förbannelse. Jag har lyckats göra av med 3 kilo köttfärs på dessa arkitekturiska köttbollar/elipser/fyrkanter eller vad man nu ska kalla dem. Förstår inte hur alla andra lyckas göra runda köttbullar. TIPS? Hur som helst så blev de otroligt goda och tål att ta mer av. Blir nog matlåda i morgon. Börjar klockan 12.00 och slutar 21.10 vilket är lite segt på en fredag.
Igår var jag och Nelly på stan och shoppade lite, träffade en god vän utanför Akademibokhandeln som jag stannade och shitchattade med lite. Det var ett trevligt avbrott i julstressen. Människor är som galna i butikerna, det trängs bland hyllor och plöjer sig fram för att hinna köpa så mycket som möjligt innan julafton. En annan som bara går och småtittar och egentligen inte är ute för att handla så värst mycket blir måttligt road av dyilkt. Gick ut ifrån Clas Ohlsson för det gick inte ens att ta sig fram där inne. FY!!! Skulle vilja hitta den perfekta julklappen åt brorsan, men han propsar på att han inte vill ha något. Han förtjänar en riktigt god klapp även på axeln eftersom jag är så stolt över honom. Han är fan ta mig den modigaste i våran familj hittills. Så det så!
Med dessa ord sätter jag punkt för ikväll och avslutar med en liten frestande apptitretare... Ska nu krypa ner i slafen och läsa klart min sista bok om Arn Magnusson. Natti!


Inga kommentarer: