måndag 28 januari 2008

Det finns saker som gör mig glad också

God morgon!
Igår kom min syster och hennes Mattias på en snabbvisit. Mycket trevligt med lite fika besök på förmiddagen. Jag hade just klivit upp och satt med rufshåret vid frukostbordet då det plötsligt knackade på dörren och där bara stod de. Har i övrigt inte gjort mycket annat än att jobba i helgen då jag fick hoppa in extra på grund av att folk trillat av pinnen.
Det är verkligen skillnad vilka man jobbar med. Effektiviten och trivselfaktorn styrs verkligen av arbetskamraterna. Det är då sant som det är sagt.
Ska köra ett kortare pass ikväll, det blir till att stänga charken i vanlig ordning. Inte alltför rolig uppgift.
Jusy nu sitter jag med en katt halvt i knät och halvt i famnen, hon är så gosesjuk idag. Eller de senaste dagrana faktiskt, vet inte vad som hänt med henne den senaste tiden. Kan bli lätt frustrerande eftersom det är rätt tungt att ha en 3,5 kilos klump hängande över underarmen. Men mysigt också såklart!
Funderar på att gå ut på en oromenad och insupa det för en gångs skull vackra vädret. Men vet dock inte om promenaden ska sluta nere på stan eller någon annanstans... Vore trevligt med lite social samvaro med någon också, men antar att alla jobbar/pluggar just idag när jag för en gång skull känner mig lite ledig. Ska höra mig för få se.
Kram mina änglar som förgyller tillvaron med lite besök då och då.

Inga kommentarer: