torsdag 24 september 2009

fullspäckat schema

God morgon!
I går steg hela familjen upp vid halv sju på morgonen, även jag och Nelly. Hon fick följa med mig till MVC och lyssna på bebisens hjärta. Inte för att hon var så intresserad av det utan mer av att springa runt runt i själva undersökingsrummet. Trots en smått halvkaotisk morgon så landade mitt blodtryck i vanlig orndning runt svimningsgränsen. 105/60 och det var högt mot vad det brukar vara. Jag måste ha ett stort hjärta eftersom det inte slår så fort. Nej då, allt såg tydligen normalt ut beträffande min graviditet och barnmorskan trodde inte att det här barnet heller var särskilt stort med tanke på magmåttet. Den lille hade dock inte behagat fixera sig ännu utan var rörlig fortfaradne, hoppas bara den inte snurrar runt så det blir problem vid förlossningen. Appropå förlossningen så frågade BM om jag hade några särskilda tankar eller önskemål angående den. Just då kunde jag inte komma på en enda grej, men senare under dagen kom jag ju naturligtvis på en massa saker som jag skulle vilja ha i min journal. Men det är väl typiskt, att man alltid kommer på saker efteråt.

Nåväl, efter besöket på MVC styrde vi kosan åter mot Storvreta och jag skjutsade Nelly till dagis. Tyckte lite synd om henne för hon var så trött, men hon hade ju sett både traktorer och lastbilar utanför Vårdcentralen så hon verkade rätt nöjd iaf. Efter en kort mellanlandning i hemmet lämnade jag bilen hemma och återvände till stan igen, fast denna gång med buss. Kom äntligen ihåg att köpa fotoalbum som jag tänkt göra i veckor nu utan lyckat resultat. Men så snubblade jag naturligtvis över en annan sak som jag också velat ha länge. Nämligen nya kaffekoppar... Så det resulterade naturligtvis till dagens impulsköp.
Efter min lilla shoppingtimme kunde jag knappt ta mig framåt för det tryckte på så mot ljumskarna. Fick sätta mig på en bänk på Stora Torget och invänta mitt lunchsällskap. Så vid 12-tiden dök de upp en efter en och vi styrde kosan mot Svavagallerian där vi tog varsin sallad och satt och dösnackade en bra stund. Det var verkligen roligt att träffa alla från mammagruppen igen (synd att du inte kunde vara med Mia) det var verkligen länge sedan...

Så blev det plötsligt bråttom eftersom tiden alltid tycks rinna iväg när man har trevligt. Fick skjuts hem av Camilla och så var det bara att lämna in sina shoppingkassar och hämta Nellan på dagis. Vi åkte och införskaffade lite smått och gott till matsäcken som sedan tillagades under stor tidpress innan vi skulle iväg igen. Så vid femtiden när Emil kom hem begav vi oss upp till Tipptoppen och grillade korv med dagisbarnen, alla föräldrar och såklart personalen. Det var jättemysigt och barnen sprang runt och lekte i skogen. Helmysigt!
Det blev en händelserik dag i går med andra ord och det kändes verkligen i kroppen sen. Vi sov gott i natt i alla fall och nu är vi återigen igång.

Den här dagen började väldigt bra, lugnt och harmoniskt. Fick dock till min förskräckelse syn på en elak fästing på Nellys bröst då vi skulle klä på oss. Jag tog en pincett och plockade bort den, men fick inte ut hela äckelkrypet... Eftersom jag har fobi för fästingar så blev det en vända in på Vårdcentralen på vägen till dagis för att kolla upp den där vidriga tentakeln som satt kvar.. Men på BVC sa de att det inte var någon fara eftersom jag lyckats få bort själva kroppen på odjuret och då skulle antagligen resten trilla bort av sig själv efter ett tag. PUST!!!
Vi skulle dock hålla utkik om det blev som en röd ring runt själva bettet för så skulle vikomma tillbaka och få penicillin. Jaha, nu blev det såhär lååångt igen. Ska ta och göra lite pyssel nu när man är ensam i huset. Har drabbats av heminredningshysteri eller vad det är... Ciao!

Inga kommentarer: