söndag 7 oktober 2007

planering

Fortfarande morgon...
Sitter och försöker få tag i en skiva jag länge velat ha i min ägo, men den är så innerligt svår att få tag i. Jag och emil var på bio igår och såg This is England. En mycket bra film som tar upp vad Oi-punkens historia verkligen innebar from the beginning så att säga. Det är så synd att en massa invandrarfientliga tagit till sig både stilen och musiken. För jag tycker verkligen att musiken är superbra. Lite punkigare inslag med ska influenser. Hur som helst så blev jag enormt sugen på att återinföra lite English oi-punk in my home. Så nu letas det febrilt på alla tänkbara sidor på nätet för att kunna få tag i några bra låtar.
Emil är och spelar golf,jag hade planerat att äta frukost och sedan ta i tu med tvätthögen som fortfarande ligger i vardagsrummet och väntar på att bli omhändertagen. Försöker även utvakla fortsatta aktivitetsplaner för dagen, vilket inte är så lätt när man har begränsad mängd pengar... Jag vill shoppa loss lite, men det lär ju bli svårt. Nej om man skulle ta och skrida till verket med de planer som smidits.

Inga kommentarer: