torsdag 29 november 2007

effektiv ränta

Kom nyss hem från en fika på stan med vårmammorna i Uppsala. Mycket trevligt idag, saknade dock Mikaela som redan fått sin lilla Liam och inte kunde vara med. Har lite planer på att laga mat till mig och darling, men jag vet inte riktigt när han behagar komma hem idag. Han har ju en massa utvecklingssamtal hela denna vecka också. Själv har jag tagit på mig att jobba hela elgen plus måndag... Kommer vara rätt slut i kroppen antar jag, men vaddå? Jag får betalt för att jobba 40 timmar på två dagar så det kan det kanske vara värt i januari sedan.
Idag har jag förövrigt öppnat ett förmånskonto till lilla minibus som helt ovetandes fortfarande ligger och har det skönt i magen.
Tänkte försöka sätta undan lite pengar så och då tills han/hon blir stor och kanske behöver dem bättre än nu. Har varit väldigt vuxen idag och ringt Nordea och kollat upp massor av saker som har med ekonomin att göra. Bland annat kollat om det skulle bli någon skillnad i räntan på mitt lån jag har på ICA-Banken. Har ju inte så mycket kvar på det, och skulle tycka det var skönt att få alla bankaffärer samlade på ett ställe. Men det visade sig ändå att den räntan jag nu hade var bättre än vad Nordea kunde erbjuda så det blir till att ha kvar ICA iaf. Man är ju trots allt indoktrinerad nu...

Har skaffat en ny e-legitimation också.... ÄNTLIGEN! Så nu kan jag logga in på försäkringskassan och alla andra nödvändiga sidor igen. Funderar på om det är någon som vet om man kan få en kopia på deklarationer från flera år tillbaka så vore jag enormt tacksam... Kunde nämligen bara komma åt förra årets på skatteverkets hemsida och jag skulle behöva gå tillbaka kanske två till tre år i tiden.
Känner mig i allmänhet väl tillmods just nu. Dels beror det på att jag färgade håret häromdagen och bara det gjorde att man fick lite mer färg på tillvarorn. Det är så lätt att känna sig grå och tråkig när man bara går upp i vikt och inte känner igen sitt gamla jag längre. Så nu är jag återigen redhead och stortrivs i min nya look. Kunde till och med med mycket möda och hårnålar sätta upp håret idag sedan jag klippte mig sist. Det ni!
Nej nu ska jag ta och rannsaka kyl och frys för att se vad för slags ätbart man kan tänkas använda till middag ikväll. Måste ju göra tre matlådor också... Är inte så sugen på att äta samma mat flera dagar i sträck så jag antar att fantasin måste påkallas en stund också.
Ha det bäst!

Inga kommentarer: