söndag 18 november 2007

nyhetsredaktionen uppdaterar

God afton!
Nu äntligen kan jag stilla mitt internetberoende en smula. Vi har möblerat om i sovrummet och därför varit tvungna att dra kontakten till burken för en tid. Anser att det är på tiden att uppdatera lite här. Magen växer och jag börjar känna mig som en mindre valross, vilket innebär svårigjheter att böja sig och plocka upp saker från golvet. Plus att kläderna inte längre passar så bra som innan. Har därför varit tvungen att revidera min modeuppfattning för att smälta in i mängden. Nu är det nämligen leggins och tunikor modell längre som gäller, trots att detta är något som jag i vanliga fall anser är fjortisoutfiter som är väldigt bra att dölja några kilon för mycket. Men vad gör man inte, nöden har ingen lag...

Igår var det fullkomlig mysdag med allt vad det innebär. Vi fixade och donade lite här hemma, sedan inmyndigades en god middag bestående av:
oxfilé
wokade rotfruktstärningar i timjan
klyftpotatis
bearnaisesås och rödvinssås
grönsallat
Det blev otroligt smaskigt iaf och mätta blev vi alla tre...
Emil kollade på fotbollen och jag hängde med i första halvlek men gav upp i pausen och lade mig badet med en bok istället. Tröttsamt med alla kommentatorer och analyseringar av matcher som alltid är överupptrissade. Sverige spelar inte så bra under press har vi märkt sedan tidigare... (VM i Tyskland 2006)
Jaja nu är ju inte jag så insatt i sportens värld, men iaf. Det är tråkigt att det går dåligt i en match man har hoppats att de ska vinna.

Inga kommentarer: